2016-02-22

Урок образотворчого мистецтва



Тема  уроку:  Музика природи.
Мета уроку: вчити учнів сприймати образи рідної землі в пейзажних    композиціях; створювати графічну або живописну  композицію; розвивати уяву, спостережливість, зв’язне мовлення; виховувати повагу до старших.
Обладнання: фотоілюстрації з пейзажами, комп’ютер, музичні записи, Т.Яблонська «Пейзаж з човном», «Квітуче дерево»


Хід уроку
І. Повідомлення теми та завдань уроку.
Розповідь вчителя.
   «Музика природи» — так називається наш сьогоднішній урок. Сьогодні ми опинимось у Венеції. На човні, тобто, на гондолі. Однак, про все по порядку...
    Щойно на уроці музичного мистецтва ви слухали музичний твір П.Чайковського «Баркарола» Що ж таке баркарола?
    Баркарола — пісня, характер якої нагадує  похитування човна на воді
    Композитор Петро Чайковський створив баркаролу для фортепіано. Цікаво, що інша назва цього твору — «Червень», отже, це літній музичний пейзаж..  Споглядання та аналіз репродукцій
   А тепер завітаємо до нашої картинної галереї,   щоб відчути відмінність в настроях весняних і літніх пейзажів.
   Там, де намальована весна, природа лише прокидається, а де зображене літо — буяє у всій своїй красі.
Порівняйте колорити та настрої весняного й літнього пейзажів.
Т. Яблонська. «Пейзаж з човном»
Н. Прохорова. «Пейзаж»
Т. Яблонська.  «Стара груша»
     Подивіться на ці картини. Правда, гарний пейзаж?
Існує особлива музика, яку виконують під час катання на човні. Ця музика виникла у старовинному місті Венеція. Там замість вулиць водяні канали, тому що місто побудоване на воді. Каналами плавають венеціанські човни — гондоли, які перевозять людей. Водіїв цих човнів називають гондольєрами.
Ви тільки уявіть: човен хитається, гондольєр співає протяжну пісню, чути мелодійні звуки гітари. Плавне гойдання на воді таке ж приємне, як мамина колискова. Люди із задоволенням катаються на човнах
   Під час плавання гондольєри співають особливі пісні — баркароли, тобто, пісні на воді.
Робота в зошиті
Завдання №1  Розгадування кросворду.
Завдання №2  Домалюй і дізнаєшся  що за предмет там заховався.
Завдання №3   Допиши пропущене слово  «…. – це один з основних жанрів мистецтва»
А тепер розгляньмо картину  Т. Яблонської  «Квітуче дерево»
-         З чим можна порівняти це квітуче дерево?
-         Дерева наші під вікном ніби хтось облив їх  молоком.
Практична робота
Основним об'єктом нашої творчої композиції буде дерево.
Погляньте на нього. Воно ще спить, та вже прийшла весна, дерево прокидається, хоче зазеленіти та розквітнути. Наше завдання — допомогти йому!
Самостійна робота дітей. (працюють під музику П.Чайковського «Баркарола»)
Споглядання та виставка дитячих робіт.
Підсумок уроку.
-         Про що дізнались?
-         Чого навчились на сьогоднішньому уроці?

-         Де застосуєте свої знання і вміння в житті?

Немає коментарів:

Дописати коментар